Formulár žiadosti o platbu
Vyberte si formulár žiadosti podľa výzvy, do ktorej ste sa zapojili.
Výzva č.1
Výzva č.2
Výzva č.3
Výzva č.4
Výzva č.5
Výzva č.6
Výzva Obnov dom mini
Zoznamy a vzory dokumentov
k podaniu žiadosti o platbu
K podaniu žiadosti o platbu treba priložiť požadované dokumenty podľa čísla výzvy,
do ktorej ste sa zapojili.
Príručka pre prijímateľa
Pred podaním žiadosti o platbu vám odporúčame prečítať si "Príručku pre príjmateľa"
pre výzvu, do ktorej ste sa zapojili. Podrobne uvádza všetky podmienky, ktoré musíte splniť
k tomu, aby mohla byť vaša žiadosť o platbu kladne posúdená.
Otázky, na ktoré sa najčastejšie pýtate
V prípade, že nestihnete ukončiť obnovu vášho rodinného domu do uplynutia termínu uvedeného v zmluve, môžete požiadať o jeho predĺženie. Stačí, ak pred uplynutím zmluvného termínu na ukončenie realizácie projektu požiadate SAŽP o predĺženie termínu. Vzor žiadosti o zmenu nájdete na www.obnovdom.sk.
V prípade, ak na obnovu rodinného domu bolo vydané stavebné povolenie, je právoplatné kolaudačné rozhodnutie povinnou prílohou žiadosti o platbu. Pokiaľ viete, že do uplynutia termínu uvedeného v zmluve Vám nebude vydané kolaudačné rozhodnutie, odporúčame požiadať o predĺženie termínu realizácie projektu do vydania kolaudačného rozhodnutia.
K tomu, aby vaša žiadosť o platbu bola riadne predložená, je potrebné aby ste na stránke www.obnovdom.sk vyplnili online formulár žiadosti o platbu vo výzve, do ktorej ste sa zapojili. Následne si formulár stiahnite a uložte v počítači, vytlačte a podpíšte.
Priložte k nemu všetky požadované prílohy a pošlite:
- listinne (poštou, osobne, kuriérom) na podateľňu SAŽP, Rožňavská 24, 831 04 Bratislava alebo osobne do niektorej z regionálnych kancelárií SAŽP.
- elektronicky cez e-schránku SAŽP
V prípade, ak vám online formulár, v časti 3 Povinné prílohy, ponúkne možnosť nahrať prílohy – môžete ich nahrať aj priamo počas vypĺňania online formulára. Nahraté prílohy už neposielajte spolu so žiadosťou poštou. Pozor, nahrať je možné iba prílohy, ktoré sa nevyžadujú ako originál. Odporúčame využiť túto možnosť, urýchlite tak proces kontroly vašej žiadosti.
Prílohy, ktoré sa vyžadujú ako originál, nahrať možné nie je a musíte ich doručiť SAŽP spolu s podpísanou žiadosťou o platbu.
K žiadosti o platbu prikladáte povinné prílohy podľa rozsahu obnovy, ktorú ste realizovali.
Zoznam povinných príloh je uvedený v príručke pre prijímateľa vo výzve do ktorej ste sa zapojili a tiež v časti 3 Žiadosti o platbu.
Spôsob, akým ste naložili s odpadom zdokladujte jedným zo spôsobov uvedených v Metodickom usmernení k preukazovaniu vzniku a spôsobu nakladania s odpadom Pozrite si názorné ukážky dokumentov a na základe rozsahu obnovy vášho domu a realizovaných opatrní sa rozhodnite akou formou nakladanie s odpadmi zdokladujete. Upozorňujeme, že stavebný odpad nie je možné likvidovať v rámci komunálneho odpadu.
Energetický certifikát po obnove je povinná príloha k Žiadosti o platbu. Prikladáte ho aj v prípade, že máte vypracované PEH, keďže PEH popisuje stav rodinného domu a vyhodnocuje potrebu primárnej energie pred realizáciou obnovy.
Úradne overené plnomocenstvo pre žiadateľa prikladáte k žiadosti o poskytnutie prostriedkom mechanizmu (ŽoPPM). Opätovne ho predkladať nemusíte. K Žiadosti o platbu predkladáte len prílohy, ktoré sú uvedené v príručke pre prijímateľa vo výzve do ktorej ste sa zapojili a tiež v časti 3 Žiadosti o platbu.
Žiadosť o platbu predkladáte najneskôr do 1 mesiaca po ukončení realizácie projektu.
Realizácia projektu sa považuje za ukončenú dňom odovzdania diela alebo zariadenia, resp. jeho poslednej časti, uvedeným v potvrdení o ukončení realizácie projektu vystaveným dodávateľom.
UPOZORNENIE:
Vzhľadom na krátkosť termínu na ukončenie realizácie projektu odporúčame venovať osobitnú pozornosť výberu dodávateľov, ktorí sa majú podieľať na realizácii čiastkovej obnovy RD.
Ak hrozí, že sa dostanete do omeškania s ukončením realizácie projektu, musíte o uvedenej skutočnosti bezodkladne informovať SAŽP.
K tomu, aby vaša žiadosť o platbu bola riadne predložená, je potrebné aby ste vyplnili online formulár žiadosti o platbu vo výzve, do ktorej ste sa zapojili. Následne si formulár stiahnite a uložte v počítači, vytlačte a podpíšte.
Priložte k nemu všetky požadované prílohy a pošlite:
- listinne (poštou, osobne, kuriérom) na podateľňu SAŽP, Rožňavská 24, 831 04 Bratislava alebo osobne do niektorej z regionálnych kancelárií SAŽP alebo
- elektronicky cez e-schránku SAŽP
V prípade, ak vám online formulár, v časti 3 "Povinné prílohy", ponúkne možnosť nahrať prílohy – môžete ich nahrať aj priamo počas vypĺňania online formulára.
Nahraté prílohy už neposielajte spolu so žiadosťou poštou. Pozor, nahrať je možné iba prílohy, ktoré sa nevyžadujú ako originál.
Odporúčame využiť túto možnosť, urýchlite tak proces kontroly vašej žiadosti.
Prílohy, ktoré sa vyžadujú ako originál, nahrať možné nie je a musíte ich doručiť SAŽP spolu s podpísanou žiadosťou o platbu.
K žiadosti o platbu prikladáte povinné prílohy podľa rozsahu obnovy, ktorú ste realizovali.
Zoznam povinných príloh je uvedený v "Príručke pre prijímateľa" vo výzve do ktorej ste sa zapojili.
Dĺžka procesu hodnotenia je individuálna. Závisí od správnosti a kompletnosti dokladov, ktoré ste spolu so žiadosťou o platbu predložili.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 30. septembra 2025.
Za ukončenie realizácie projektu sa považuje deň odovzdania diela alebo zariadenia, resp. jeho poslednej časti na základe preberacieho protokolu prijímateľovi.
V tejto súvislosti vám odporúčame vždy uzatvoriť s dodávateľom zmluvu o dielo, v ktorej bude stanovený, okrem iného, aj termín realizácie prác tak, aby bol dodržaný stanovený termín ukončenia realizácie projektu.
Vzhľadom na stanovený termín ukončenia realizácie projektu vám odporúčame, aby ste si vopred:
- preverili na miestne príslušnom stavebnom úrade, či nimi plánovaná obnova RD nevyžaduje stavebné povolenie,
- overili dostupnosť dodávateľov (zoznam možných dodávateľov),
- overili časovú i finančnú náročnosť plánovanej obnovy RD.
Dôslednou prípravou predídete prípadným problémom, ktoré by mohli viesť k nedodržaniu lehôt v zmysle zmluvy o PPM, a tým aj k nevyplateniu zvyšku príspevku a žiadosti o vrátenie už vyplatenej zálohy v zmysle podmienok zmluvy o PPM.
S požiadavkou o pomoc sa môžete obrátiť priamo na odborných pracovníkov SAŽP v regionálnych kanceláriách, prípadne na terénnych pracovníkov SAŽP v stanovených obciach.
Odborní, alebo terénni pracovníci SAŽP vám pomôžu:
- posúdiť, či patríte do skupiny oprávnených domácností,
- vypočítať predpokladanú výšku príspevku,
- konzultáciami pri výbere vhodných opatrení na zníženie nákladov za energie,
- stanoviť výmery plôch, ktoré majú byť rekonštruované,
- pri spracovaní a vypĺňaní žiadosti,
- poradia počas realizácie projektu.