Ako postupovať
Výzvy
-
Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, vám spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk.Pozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.Po nadobudnutí účinnosti zmluvy, vám SAŽP do 15 dní vyplatí na účet zálohu vypočítanú na základe plánovaného rozsahu projektu, ktorý ste uviedli do formulára žiadosti, maximálne vo výške 5.000 eur za podmienok a v súlade s článkom 16a Všeobecne záväzných podmienok.2Realizácia projektu je možná výlučne dodávateľským spôsobom. Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.
Ako pomôcku pri výbere dodávateľa môžete použiť priebežne aktualizovaný „Vyhľadávač podnikateľských subjektov“.
Zoznam podnikateľských subjektov nie je právne záväzný, má výlučne informatívny charakter a slúži výlučne ako pomôcka pri výbere dodávateľa. Rozhodnúť sa môžete aj pre iného dodávateľa neuvedeného v tomto zozname, ktorý má oprávnenie na výkon danej činnosti.
3Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu začaté najskôr v deň vyhlásenia výzvy, t. j. 23. júna 2024.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 30. septembra 2025.4Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom
- preberací, resp. odovzdávací protokol alebo
- dodací list alebo
- revízna správa alebo protokol o spustení zariadenia do prevádzky vydaný odborne spôsobilou osobou alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu, prijímateľom.
Kópia Povinná aspoň
jedna z možnostíFotodokumentácia preukazujúca stav rodinného domu pred realizáciou projektu a po realizácii projektu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciu
Farebná kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, vám spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk.Pozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.Po nadobudnutí účinnosti zmluvy, vám SAŽP do 15 dní vyplatí na účet zálohu vypočítanú na základe plánovaného rozsahu projektu, ktorý ste uviedli do formulára žiadosti, maximálne vo výške 5.000 eur za podmienok a v súlade s článkom 16a Všeobecne záväzných podmienok.2Realizácia projektu je možná výlučne dodávateľským spôsobom. Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.
Ako pomôcku pri výbere dodávateľa môžete použiť priebežne aktualizovaný „Vyhľadávač podnikateľských subjektov“.
Zoznam podnikateľských subjektov nie je právne záväzný, má výlučne informatívny charakter a slúži výlučne ako pomôcka pri výbere dodávateľa. Rozhodnúť sa môžete aj pre iného dodávateľa neuvedeného v tomto zozname, ktorý má oprávnenie na výkon danej činnosti.
3Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu začaté najskôr v deň vyhlásenia výzvy, t. j. 23. júna 2024.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 30. septembra 2025.4Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom
- preberací, resp. odovzdávací protokol alebo
- dodací list alebo
- revízna správa alebo protokol o spustení zariadenia do prevádzky vydaný odborne spôsobilou osobou alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu, prijímateľom.
Kópia Povinná aspoň
jedna z možnostíFotodokumentácia preukazujúca stav rodinného domu pred realizáciou projektu a po realizácii projektu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciu
Farebná kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné - Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom
-
Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, vám spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť (v plnom rozsahu 31 strán) v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.skPozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.
Po nadobudnutí účinnosti zmluvy, vám SAŽP do 15 dní vyplatí na účet zálohu vo výške 7 000 Eur za podmienok a v súlade s článkom 16a Všeobecne záväzných podmienok.2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne), ktoré sú predmetom projektu skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 31. marca 2026.5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát pred obnovou (ECB) alebo
Projektové energetické hodnotenie (PEH) alebo
Zjednodušené projektové energetické hodnotenie (ZPEH)Energetický certifikát po obnove
Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom, pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom, a to:
- preberací, resp. odovzdávací protokol alebo
- dodací list alebo
- revízna správa alebo protokol o spustení zariadenia do prevádzky vydaný odborne spôsobilou osobou alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu, prijímateľom
Kópia Povinná aspoň jedna z možností Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomocOriginál Ak bolo na obnovu RD vydané stavebné povolenie:
- právoplatné kolaudačné rozhodnutie, z obsahu ktorého jednoznačne vyplýva, že obnova RD splnila všetky podmienky uvedené v stavebnom povolení a RD je spôsobilý na riadne užívanie alebo
- rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby alebo rozhodnutia o dočasnom užívaní stavby, pričom vady a nedorobky v nich uvedené nemajú alebo nemôžu mať vplyv na funkčnosť stavby
Kópia
Fotodokumentácia preukazujúca stav rodinného
domu pred obnovou a po obnove
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciuFarebná kópia Povinné vždy Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektová dokumentácia v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti o platbu (ŽoP) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Po ukončení projektu
1Príspevok sa prijímateľovi vypláca v dvoch častiach:
1. ako zálohová platba vo výške 7.000 EUR do 15 pracovných dní po nadobudnutí účinnosti zmluvy o PPM a2. na základe ŽoP predloženej prijímateľom (vypláca sa rozdiel medzi zálohovou platbou a výškou schválených oprávnených výdavkov).
Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu
najneskôr však do 3 mesiacov od:
-
od ukončenia obnovy, alebo
-
nadobudnutia účinnosti zmluvy, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený.
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky), ktorou bude finančná kontrola ukončená alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Odporúčame tabuľku umiestniť vedľa tabuľky čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031.
Počas celej doby udržateľnosti u vás môže byť vykonaná kontrola.Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, vám spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť (v plnom rozsahu 31 strán) v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.skPozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.
Po nadobudnutí účinnosti zmluvy, vám SAŽP do 15 dní vyplatí na účet zálohu vo výške 7 000 Eur za podmienok a v súlade s článkom 16a Všeobecne záväzných podmienok.2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne), ktoré sú predmetom projektu skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 31. marca 2026.5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát pred obnovou (ECB) alebo
Projektové energetické hodnotenie (PEH) alebo
Zjednodušené projektové energetické hodnotenie (ZPEH)Energetický certifikát po obnove
Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom, pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom, a to:
- preberací, resp. odovzdávací protokol alebo
- dodací list alebo
- revízna správa alebo protokol o spustení zariadenia do prevádzky vydaný odborne spôsobilou osobou alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu, prijímateľom
Kópia Povinná aspoň jedna z možností Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomocOriginál Ak bolo na obnovu RD vydané stavebné povolenie:
- právoplatné kolaudačné rozhodnutie, z obsahu ktorého jednoznačne vyplýva, že obnova RD splnila všetky podmienky uvedené v stavebnom povolení a RD je spôsobilý na riadne užívanie alebo
- rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby alebo rozhodnutia o dočasnom užívaní stavby, pričom vady a nedorobky v nich uvedené nemajú alebo nemôžu mať vplyv na funkčnosť stavby
Kópia
Fotodokumentácia preukazujúca stav rodinného
domu pred obnovou a po obnove
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciuFarebná kópia Povinné vždy Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektová dokumentácia v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti o platbu (ŽoP) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Po ukončení projektu
1Príspevok sa prijímateľovi vypláca v dvoch častiach:
1. ako zálohová platba vo výške 7.000 EUR do 15 pracovných dní po nadobudnutí účinnosti zmluvy o PPM a2. na základe ŽoP predloženej prijímateľom (vypláca sa rozdiel medzi zálohovou platbou a výškou schválených oprávnených výdavkov).
Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu
najneskôr však do 3 mesiacov od:
-
od ukončenia obnovy, alebo
-
nadobudnutia účinnosti zmluvy, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený.
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky), ktorou bude finančná kontrola ukončená alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Odporúčame tabuľku umiestniť vedľa tabuľky čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031.
Počas celej doby udržateľnosti u vás môže byť vykonaná kontrola. - Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom, pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom, a to:
-
Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu vám pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť (v plnom rozsahu 30 strán) v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.skPozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne) skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 10 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 31. marca 2026.5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát po zrealizovanej obnove Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom, pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom, a to:
- preberací, resp. odovzdávací protokol alebo
- dodací list alebo
- revízna správa alebo protokol o spustení zariadenia do prevádzky vydaný odborne spôsobilou osobou alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu, prijímateľom
Kópia Povinná aspoň jedna z možností Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomocOriginál Ak bolo na obnovu RD vydané stavebné povolenie:
- právoplatné kolaudačné rozhodnutie, z obsahu ktorého jednoznačne vyplýva, že obnova RD splnila všetky podmienky uvedené v stavebnom povolení a RD je spôsobilý na riadne užívanie alebo
- rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby alebo rozhodnutia o dočasnom užívaní stavby, pričom vady a nedorobky v nich uvedené nemajú alebo nemôžu mať vplyv na funkčnosť stavby
Kópia
Fotodokumentácia (vo farebnom rozlíšení) preukazujúca realizáciu obnovy rodinného domu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciuFarebná kópia Povinné vždy Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektová dokumentácia v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti o platbu (ŽoP) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Po ukončení projektu
1Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, to znamená, že vaša zmluva musí byť zverejnená v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu:
- najneskôr do 3 mesiacov od ukončenia obnovy,
- alebo do 3 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy (t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) v prípade, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený).
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky), ktorou bude finančná kontrola ukončená alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Odporúčame tabuľku umiestniť vedľa tabuľky čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031.
Počas celej doby udržateľnosti môže byť u vás vykonaná kontrola..Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu vám pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť (v plnom rozsahu 30 strán) v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.skPozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne) skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 10 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 31. marca 2026.5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát po zrealizovanej obnove Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom, pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom, a to:
- preberací, resp. odovzdávací protokol alebo
- dodací list alebo
- revízna správa alebo protokol o spustení zariadenia do prevádzky vydaný odborne spôsobilou osobou alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu, prijímateľom
Kópia Povinná aspoň jedna z možností Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomocOriginál Ak bolo na obnovu RD vydané stavebné povolenie:
- právoplatné kolaudačné rozhodnutie, z obsahu ktorého jednoznačne vyplýva, že obnova RD splnila všetky podmienky uvedené v stavebnom povolení a RD je spôsobilý na riadne užívanie alebo
- rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby alebo rozhodnutia o dočasnom užívaní stavby, pričom vady a nedorobky v nich uvedené nemajú alebo nemôžu mať vplyv na funkčnosť stavby
Kópia
Fotodokumentácia (vo farebnom rozlíšení) preukazujúca realizáciu obnovy rodinného domu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciuFarebná kópia Povinné vždy Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektová dokumentácia v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti o platbu (ŽoP) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Po ukončení projektu
1Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, to znamená, že vaša zmluva musí byť zverejnená v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu:
- najneskôr do 3 mesiacov od ukončenia obnovy,
- alebo do 3 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy (t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) v prípade, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený).
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky), ktorou bude finančná kontrola ukončená alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Odporúčame tabuľku umiestniť vedľa tabuľky čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031.
Počas celej doby udržateľnosti môže byť u vás vykonaná kontrola.. - Dokumenty, z ktorých jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia prijímateľom, pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované dodávateľom, a to:
-
Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu vám pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk
Pozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.
2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne) skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 10 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 31. marca 2026.5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát po zrealizovanej obnove Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy rodinného domu:
- preberací protokol o prevzatí diela, resp. zariadenia prijímateľom
- dodací list alebo revízna správa o odbornej prehliadke a odbornej skúške zariadenia vrátane technického listu alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu prijímateľom Vzor: VZOR PpP Preberací protokol dodávateľ
- Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomoc - Fotodokumentáciu (vo farebnom rozlíšení) východiskového stavu rodinného domu a stavu po realizácii projektu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciu
Kópia
Originál
Farebná kópia
Povinná aspoň jedna
z možnostíPovinné
Povinné
Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektovú dokumentáciu v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti o platbu (ŽoP) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Doklady, ktoré potrebujete mať k obnove domu, aby ste si splnili legislatívnu povinnosť
Názov dokumentu Vyjadrenie stavebného úradu k navrhovanému projektu obnovy rodinného domu:
- Stavebné povolenie alebo
- Ohlásenie drobnej stavby alebo stavebných úprav a vyjadrenie stavebného úradu alebo
- Vyjadrenie stavebného úradu, že stavebné úpravy nepodliehajú stavebnému povoleniu ani ohláseniu stavebnému úradu
Po ukončení projektu
1Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, to znamená, že vaša zmluva musí byť zverejnená v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu:
- najneskôr do 3 mesiacov od ukončenia obnovy,
- alebo do 3 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy (t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) v prípade, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený).
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky) a finančná kontrola bude ukončená alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Tabuľku odporúčame umiestniť vedľa čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031.
Počas celej doby udržateľnosti môže byť u vás vykonaná kontrola.Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu vám pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk
Pozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.
2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne) skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená do 10 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), najneskôr však 31. marca 2026.5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát po zrealizovanej obnove Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy rodinného domu:
- preberací protokol o prevzatí diela, resp. zariadenia prijímateľom
- dodací list alebo revízna správa o odbornej prehliadke a odbornej skúške zariadenia vrátane technického listu alebo
- iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu prijímateľom Vzor: VZOR PpP Preberací protokol dodávateľ
- Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomoc - Fotodokumentáciu (vo farebnom rozlíšení) východiskového stavu rodinného domu a stavu po realizácii projektu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciu
Kópia
Originál
Farebná kópia
Povinná aspoň jedna
z možnostíPovinné
Povinné
Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektovú dokumentáciu v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti o platbu (ŽoP) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Doklady, ktoré potrebujete mať k obnove domu, aby ste si splnili legislatívnu povinnosť
Názov dokumentu Vyjadrenie stavebného úradu k navrhovanému projektu obnovy rodinného domu:
- Stavebné povolenie alebo
- Ohlásenie drobnej stavby alebo stavebných úprav a vyjadrenie stavebného úradu alebo
- Vyjadrenie stavebného úradu, že stavebné úpravy nepodliehajú stavebnému povoleniu ani ohláseniu stavebnému úradu
Po ukončení projektu
1Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, to znamená, že vaša zmluva musí byť zverejnená v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu:
- najneskôr do 3 mesiacov od ukončenia obnovy,
- alebo do 3 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy (t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) v prípade, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený).
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky) a finančná kontrola bude ukončená alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Tabuľku odporúčame umiestniť vedľa čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031.
Počas celej doby udržateľnosti môže byť u vás vykonaná kontrola. -
Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu vám pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk
Pozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne) skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená:- do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), ak obnova rodinného domu podlieha stavebnému konaniu (t. j. vydaniu stavebného povolenia),
- do 8 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, ak obnova rodinného domu nepodlieha stavebnému konaniu (ohlásenie drobnej stavby, stavby nevyžadujúce ohlásenie),
najneskôr však 31. marca 2026.
Viac informácií nájdete k štandardnej výzve TU
Viac informácií nájdete k zvýhodnenej výzve TU5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát po zrealizovanej obnove Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Preberací, resp. odovzdávací protokol alebo dodací list alebo revízna správa o odbornej prehliadke a odbornej skúške zariadenia alebo iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu prijímateľom
Vzor: VZOR PpP Preberací protokol dodávateľ - Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomoc - Fotodokumentáciu (vo farebnom rozlíšení) východiskového stavu a stavu RD po realizácii projektu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciu
Kópia
Originál
Farebná kópiaPovinná aspoň jedna z možností
Povinné
Právoplatné kolaudačné rozhodnutie alebo rozhodnutie o užívaní stavby Kópia Povinné Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektovú dokumentáciu v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti a do ŽoP (a projektová dokumentácia nebola predložená spolu so žiadosťou) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom pri obnove rodinného domu podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Doklady, ktoré potrebujete mať k obnove domu, aby ste si splnili legislatívnu povinnosť
Názov dokumentu Vyjadrenie stavebného úradu k navrhovanému projektu obnovy rodinného domu:
- Stavebné povolenie alebo
- Ohlásenie drobnej stavby alebo stavebných úprav a vyjadrenie stavebného úradu alebo
- Vyjadrenie stavebného úradu, že stavebné úpravy nepodliehajú stavebnému povoleniu ani ohláseniu stavebnému úradu
Po ukončení projektu
1Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, to znamená, že vaša zmluva musí byť zverejnená v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu:
- najneskôr do 4 týždňov po ukončení obnovy,
- alebo do 4 týždňov od nadobudnutia účinnosti zmluvy (t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) v prípade, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený).
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky), ktorou bude finančná kontrola ukončená, alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
V prípade, že vám bude schválený príspevok vo väčšej výške ako máte uvedené v zmluve, zašleme vám tiež dodatok k zmluve, týkajúci sa tohto navýšenia. V takom prípade vám príspevok môže byť vyplatený až po nadobudnutí účinnosti dodatku (t.j. deň po zverejnení v CRZ).
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Tabuľku odporúčame umiestniť vedľa čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031. Počas celej doby udržateľnosti môže byť u vás vykonaná kontrola.
Po schválení žiadosti o príspevok (prijímateľ)
1V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, spolu s Oznámením o splnení podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu vám pošleme aj návrh zmluvy, vo forme akú ste si zvolili vo formulári žiadosti. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) zašlite späť v určenej lehote 10 pracovných dní od doručenia návrhu zmluvy na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk
Pozrite si "Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejnej správy www.slovensko.sk"
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa zo „žiadateľa“ stávate „prijímateľom“.2Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov.
3Vyberte si dodávateľa prác v prípade, že práce nerealizujete svojpomocne.
Výber dodávateľa prác je vaším osobným rozhodnutím.4Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
V prípade projektu, alebo jeho časti, realizovanej svojpomocne, nesmeli byť začaté stavebné práce a/alebo inštalácia zariadení (realizované svojpomocne) skôr, ako 1. februára 2020.
Realizácia projektu musí byť ukončená:- do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (zmluva), ak obnova rodinného domu podlieha stavebnému konaniu (t. j. vydaniu stavebného povolenia),
- do 8 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, ak obnova rodinného domu nepodlieha stavebnému konaniu (ohlásenie drobnej stavby, stavby nevyžadujúce ohlásenie),
najneskôr však 31. marca 2026.
Viac informácií nájdete k štandardnej výzve TU
Viac informácií nájdete k zvýhodnenej výzve TU5Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Dokumenty potvrdzujúce zrealizovanie projektu
Názov dokumentu Originál / kópia Poznámka Energetický certifikát po zrealizovanej obnove Kópia Povinné Doklady preukazujúce zrealizovanie obnovy RD:
- Preberací, resp. odovzdávací protokol alebo dodací list alebo revízna správa o odbornej prehliadke a odbornej skúške zariadenia alebo iný dokument, z ktorého jasne vyplýva prevzatie diela, resp. zariadenia, vrátane technického listu prijímateľom
Vzor: VZOR PpP Preberací protokol dodávateľ - Čestné vyhlásenie prijímateľa pre projekty, resp. ich časti, ktoré boli zrealizované svojpomocne
Vzor: VZOR PpP Vyhlásenie svojpomoc - Fotodokumentáciu (vo farebnom rozlíšení) východiskového stavu a stavu RD po realizácii projektu
Vzor: Fotodokumentácia potvrdzujúca realizáciu
Kópia
Originál
Farebná kópiaPovinná aspoň jedna z možností
Povinné
Právoplatné kolaudačné rozhodnutie alebo rozhodnutie o užívaní stavby Kópia Povinné Vyjadrenie odborne spôsobilej osoby k vynúteným vedľajším výdavkom v prípade rodinného domu, kde došlo k presahom zatepľovanej fasády nad rámec teplovýmennej plochy konštrukcie
Vzor: VZOR PpP Vyjadrenie odborne spôsobilej osobyKópia Povinné Projektovú dokumentáciu v prípade, že výdavky na jej vypracovanie boli zahrnuté do žiadosti a do ŽoP (a projektová dokumentácia nebola predložená spolu so žiadosťou) Kópia Povinné Doklady preukazujúce vznik a spôsob nakladania s odpadom pri obnove rodinného domu podľa záväzného usmernenia
Vzor: VZOR PpP Metodický postup odpadyKópia Povinné Doklady, ktoré potrebujete mať k obnove domu, aby ste si splnili legislatívnu povinnosť
Názov dokumentu Vyjadrenie stavebného úradu k navrhovanému projektu obnovy rodinného domu:
- Stavebné povolenie alebo
- Ohlásenie drobnej stavby alebo stavebných úprav a vyjadrenie stavebného úradu alebo
- Vyjadrenie stavebného úradu, že stavebné úpravy nepodliehajú stavebnému povoleniu ani ohláseniu stavebnému úradu
Po ukončení projektu
1Žiadosť o platbu môžete podať až po:
- nadobudnutí účinnosti vašej zmluvy, to znamená, že vaša zmluva musí byť zverejnená v Centrálnom registri zmlúv SR
- a ukončení obnovy vášho rodinného domu:
- najneskôr do 4 týždňov po ukončení obnovy,
- alebo do 4 týždňov od nadobudnutia účinnosti zmluvy (t.j. deň po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) v prípade, ak v čase nadobudnutia účinnosti zmluvy ste dom už mali obnovený).
UPOZORNENIE: Predtým, ako začnete vypĺňať online formulár žiadosti o platbu, pozrite si videá a prečítajte si informácie zverejnené na stránke "Žiadosť o platbu".2Po doručení vašej žiadosti o platbu do SAŽP prebehne finančná kontrola.
Počas tejto kontroly vám SAŽP môže poslať Výzvu na doplnenie a dožiadať ďalšie dokumenty alebo vysvetlenia.Po vykonaní finančnej kontroly vám bude doručená:
- správa z finančnej kontroly (ak neboli zistené nedostatky), ktorou bude finančná kontrola ukončená, alebo
- návrh správy z finančnej kontroly s uvedením zistených nedostatkov, odporúčaniami na nápravu nedostatkov a lehotami na ich odstránenie.
K danému návrhu správy je potrebné zaslať súhlasné vyjadrenie alebo podať námietku, resp. zaslať dokumenty, ktoré by vyvrátili uvádzané nedostatky.
Po odstránení nedostatkov a dohode na vyriešení ostatných prípadných zistení vám bude zaslaná správa z finančnej kontroly a finančná kontrola bude ukončená.
Po ukončení finančnej kontroly, v prípade schválenia žiadosti o platbu, vám bude vyplatený finančný príspevok na účet, ktorý ste uviedli v zmluve.
V prípade, že vám bude schválený príspevok vo väčšej výške ako máte uvedené v zmluve, zašleme vám tiež dodatok k zmluve, týkajúci sa tohto navýšenia. V takom prípade vám príspevok môže byť vyplatený až po nadobudnutí účinnosti dodatku (t.j. deň po zverejnení v CRZ).
3Spolu so správou z finančnej kontroly dostanete aj informačnú tabuľku, ktorú ste povinný umiestniť na viditeľnom mieste z ulice. Tabuľku odporúčame umiestniť vedľa čísla domu.
Všetky doklady, ktoré súvisia s obnovou vášho domu v programe Obnov dom si uchovajte počas celého obdobia udržateľnosti projektu, minimálne však do 31. 8. 2031. Počas celej doby udržateľnosti môže byť u vás vykonaná kontrola.
Obnov dom podpora 24/7